Hverdagen med hundene

Epo har vært plaget av en kul på øyelokket, trodde først det var en blodblemme, men viste seg å være en talgkjertel. Den ble fjernet på mandag i narkose. Inngrepet gikk greit, men han var ikke så pigg etterpå. Roet seg ikke før langt på kvelden, selv med smertestillende. Vondt å se på, han fant ikke ro, ville ikke spise eller drikke og det var jo så varmt. Fikk til slutt i ham vann med leverpostei, og så gikk det seg til utover kvelden. Heldigvis at jeg hadde avspasering til gode på jobben så jeg kunne være hjemme med han både mandag og deler av tirsdagen.
Han slet med å få tisset og ble ugrei i magen, antagelig pga narkose og smertestillende. Han må ha skjerm de første dagene og skal dryppe øyet i 10 dager.
I dag er han som normalt igjen, god matlyst og pigg på tur, men litt lei skjermen selvfølgelig. Vi drar til Utsjå som planlagt. Med helgedag i morra og fri fredag og mandag blir det mini ferie.Det er meldt finvær og vi skal feier jubileum med naboer og gode venner der oppe i morgen kveld. Maten er klar, og vi gleder oss.

Lørdag var vi i konfirmasjon til Susanna på Lillestrøm. veldig hyggelig selskap for en flott jente. Cera og Alma var med, de slappet godt av i Lille P under ett stort tre. Det var en varm dag, men behagelig i skyggen. Fredag ble de begge børstet, badet,fønet og klippet, ble så fine så. Alma synes nok, med rette, at hun ble vel naken. Det blir spennende å se hva som er av pels på jentungen i juli når hun skal i utstillingsringen igjen.
Epo var hjemme og fikk besøk av Tante Ingvild, de gikk på tur og koste seg. Og så kom Far hjem med toget ut på kvelden.
Jentene og jeg reiste til Kongsvinger og besøkte mine foreldre, vi benyttet anledningen når vi var i nærheten. Overnattet på Vinger Hotell, det ble et forrykende tordenvær og jentene varslet hvert smell. Men de roet seg heldigvis fort så vi ble ikke kastet utVinker

Da er Cera og jeg i gang med introkurs i Rally Lydighet. Moro, Cera koste seg, dette passer nok henne bedre enn LP. har også meldt oss på en kurshelg i juni, og kanskje blir det stevne på Morokulien i august?

Vi har hatt en flott 17.mai helg på Utsjå. Reiste opp allerede på onsdag kveld, etter LP trening med Alma på Grenland Hundeklubb. Har bestemt meg for å melde henne på i klasse 1 på stevnet i pinsa. Vi er godt i gang og tar det som trening. Er i hall, kan være nyttig. Vi må få hopp og fellesdekk på plass, ellers har hun resten inne, om hun vil. Eller om jeg klarer å få henne til det.

Torsdag var jeg på møte i Oslo hele dagen, men så var det helg. Det var rolig og lite folk på Utsjå. Vi gikk mange fine turer, Alma og jeg kom nesten til Heimdalsnuten, men da en fet hoggorm åpenbarte seg rett før toppen snudde vi og gikk hjem igjen. Det var flott turvær, overskyet og ikke for varmt.  Litt trening ble det og, jentene trente fellesdekk mens Epo med ball var forstyrrelse Kul Søndag var det for varmt for tur med hundene så da fikk matmor vasket vinduer og beiset deler av terrassen, mens Alma spiste opp deler av et flagg ....

Søndag var Alma i aksjon på Telemarksappellen og det var spennende. Det var en del forstyrrelser med folk og hunder, ringen til rekruttklassen lå rett ved siden av ringen til LP klasse 1, men Alma klarte brasene hun og dermed er bronsemerket i havn. Det ble feiret med en vaffel. Og jammen gikk hun hen og vant rekruttklassen,  flinke jenta mi det.
Ellers gikk både lørdag og søndag med til RallyMix kurs for Cera. Det er moro og vi koser oss begge 2. hadde konkurranse på søndag ettermiddag som gikk greit, og får vi godkjent en konkurranse til har vi klart opprykket til neste klasse, startklasse. det satser vi på 13.juni.

Begge jentene var med hele helgen, de slapper godt av i buret i bilen, men det var godt å springe løse i hagen og søke godbiter når vi kom hjem i ettermiddag. Hatt en flott helg, men blir nok en tidlig kveld på oss alle tre i dagKul